Aras Pengetahuan Taksonomi Bloom : Berikut Diperlihatkan Jenis Jenis Pengetahuan Yang Terangkum Dalam Aras Kemahiran Tersebut
Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman .
Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Contohnya, jika soalan tersebut hanya mengandungi 1 markah, soalan yang diberikan merupakan soalan asas iaitu soalan pengetahuan yang mana . Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang. Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . A) pengetahuan soalan pada aras ini memerlukan pelajar . Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian.
Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah.
Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Domain kognitif taksonomi bloom merupakan satu aras yang. Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang. A) pengetahuan soalan pada aras ini memerlukan pelajar . Contohnya, jika soalan tersebut hanya mengandungi 1 markah, soalan yang diberikan merupakan soalan asas iaitu soalan pengetahuan yang mana . Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Bmm 3103 isl minggu 2 taksonomi bloom . Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian
Bmm 3103 isl minggu 2 taksonomi bloom . Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang.
Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Bmm 3103 isl minggu 2 taksonomi bloom . Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. A) pengetahuan soalan pada aras ini memerlukan pelajar .
Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, .
Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Domain kognitif taksonomi bloom merupakan satu aras yang. A) pengetahuan soalan pada aras ini memerlukan pelajar . Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Bmm 3103 isl minggu 2 taksonomi bloom . Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . Contohnya, jika soalan tersebut hanya mengandungi 1 markah, soalan yang diberikan merupakan soalan asas iaitu soalan pengetahuan yang mana . Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang.
Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian
Domain kognitif taksonomi bloom merupakan satu aras yang. Contohnya, jika soalan tersebut hanya mengandungi 1 markah, soalan yang diberikan merupakan soalan asas iaitu soalan pengetahuan yang mana . Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang. Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian.
Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis.
Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Domain kognitif taksonomi bloom merupakan satu aras yang. Contohnya, jika soalan tersebut hanya mengandungi 1 markah, soalan yang diberikan merupakan soalan asas iaitu soalan pengetahuan yang mana . Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang. Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah.
Aras Pengetahuan Taksonomi Bloom : Berikut Diperlihatkan Jenis Jenis Pengetahuan Yang Terangkum Dalam Aras Kemahiran Tersebut. Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang.
Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman aras taksonomi bloom. Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia.
Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia.
Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Bmm 3103 isl minggu 2 taksonomi bloom . Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman .
Kajian mendapati pengajaran bertumpu pada aras kognitif rendah dan terdapat jurang. Domain kognitif taksonomi bloom merupakan satu aras yang. Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah. Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis.
Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. Pelajar menggunakan pengetahuan dan maklumat (konsep, teori, prinsip, hukuman atau prosedur dan sebagainya) yang mereka pelajari serta kefahaman . A) pengetahuan soalan pada aras ini memerlukan pelajar . Bmm 3103 isl minggu 2 taksonomi bloom .
Dalam taksonomi bloom,terdapat domain kognitif yang mempunyai 6 aras iaitu pengetahuan,pemahaman,aplikasi,analisis,sintesis dan analisis. Teori ini disusun dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian. Dari aras rendah hingga ke aras tinggi iaitu aras pengetahuan, pemahaman, . Taksonomi bloom yang terdiri daripada enam aras telah digunakan sejak lama dahulu oleh guru di merata dunia. A) pengetahuan soalan pada aras ini memerlukan pelajar . Contohnya, jika soalan tersebut hanya mengandungi 1 markah, soalan yang diberikan merupakan soalan asas iaitu soalan pengetahuan yang mana .
Menurut bloom ,b.s (1979) terdapat enam aras kemahiran dalam domain kognitif iaitu pengetahuan , kefahaman, aplikasi, analisis, sintesis dan penilaian
Elemen pertama adalah aras pengetahuan iaitu aras taksonomi yang paling rendah.
Apa Komentarmu